جانم ز مهتاب رُخت پروانه ای شب تاب شد..

..میشود گاه غوغای بال زدن ها را در واژه به تصویر کشید

جانم ز مهتاب رُخت پروانه ای شب تاب شد..

..میشود گاه غوغای بال زدن ها را در واژه به تصویر کشید

جانم ز مهتاب رُخت پروانه ای شب تاب شد..

پر پرواز ندارم
اما دلی دارم و حسرت درناها،
و به هنگامی که مرغان مهاجر
در دریاچه ی مهتاب
پارو میکشند.
خوشا رها کردن و رفتن!
خوابی دیگر
به مردابی دیگر!
خوشا ماندابی دیگر
به ساحل دیگر
به دریایی دیگر!
خوشا پر کشیدن. خوشا رهایی.
خوشا اگر نه رها زیستن،مردن به رهایی!
آه. این پرنده
در این قفس تنگ
نمیخواند.

(احمد شاملو)




الهی!
بال های مرا سزاوار حرمان مکن.



آخرین نظرات
  • ۲۶ مهر ۹۳، ۲۰:۳۸ - محمد محمدیان رباطی
    موافقم

یاأنِیسَ المُریدِین

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۲۴ ب.ظ

 

.

.

.

خدایا!

دیدارت نورِ دیدگان من است،

و وصالت آرزوی هستی ام،

و تنها به سوی توست اشتیاقم،

تنها در مسیر عشق توست شیفتگی ام

و در هوای توست دلدادگی ام،

و خشنودی ات مقصود من،

و دیدارت نیاز من،

و جوارت مطلوب من،

و نزدیکی ات نهایتِ خواسته ی من است،

آسودگی و راحتم در راز و نیاز با توست،

داروی دردم ، و درمان بیماریِ سینه ام ، و خنکای آتش ِ قلبم،

و بر آمدنِ اندوهم تنها پیشِ توست،

پس در هنگامِ ترس همدمم باش، و لغزشم را نادیده گیر، و گناهم را ببخش..

مرا از خود جدا مکن، و از خویشتن دورم مساز،

 

ای نعمت و بهشت من،

ای دنیا و آخرتم

 

ای مهربان ترین مهربانِ من!*

  

                                                                                   

 

زبانِ سخن شاید هیچ زمان نبود اگر تو با سجاده ی سبزِ حرفهایت خدارا را برایم هجی نمیکردی..

 

                                                                                                                       مناجاة المریدین*

 

 

 

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۲
نجوا ..

نظرات  (۴)


خیلی دلنشین بود 

ممنون آبجی

حضرت امیر (ع)فرمود:

 وَ سُئِلَ ع مَا الْمُرُوَّةُ فَقَالَ- لَا تَفْعَلُ شَیْئاً فِی السِّرِّ تَسْتَحْیِی مِنْهُ فِی الْعَلَانِیَةِ.

 پرسیدند مروت چیست؟

 فرمود: اینکه انجام ندهى پنهانى کارى را که در آشکار از انجام آن خجالت میکشى.

 بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏75، ص: 64


یـ علی ـا

بیایید سیری کوتاه در حقیقت عجیب انسان داشته باشیم و سرّی از اسرار آن را با هم مرور کنیم...
فکر میکنم این مطلب دید جالبی درباره انسان بدهد
دعوتید به "سیری کوتاه در حقیقت بوالعجب انسان"
یا حق

۰۱ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۱ فرزند آدم
چه میبینمت چه میخونمت ....
یاد مفاتیح و صحیفه سجادیه ودعا و نیایش و نماز و اینا میفتم....!!!کیف میکنم با این عشق بازیت باخدا
رفیقمی...
همین الان ایده ی یه پست تو ذهنم برانگیخته شد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">